Erasmus+ a další: BIP jako cesta k novým dovednostem

Program Erasmus+ a další stipendijní nabídky otevírají dveře studentům VŠE do celého světa. Od studijních výjezdů na prestižních univerzitách po pracovní stáže v mezinárodních firmách – studenti objevují nové kultury, jazyky a získávají cenné zkušenosti, které obohacují jejich akademickou i osobní dráhu.  V prvním díle tohoto seriálu jsme představili program Freemover a Paul Robitschek Scholarship. Dnes jsme pro vás vybrali BIP programy, tedy Blended Intensive Programmes, které jsou novinkou programu Erasmus+.

Blended Intensive Programmes

Blended Intensive Programme (BIP) je krátkodobý intenzivní program využívající inovativní způsoby výuky kombinací fyzické a virtuální aktivity. Fyzická část programu může trvat 5-30 dní a koná se na vybrané škole v zahraničí. Tato forma studia nabízí možnost získat mezinárodní zkušenost i studentům, kteří nechtějí nebo nemohou vyjet do zahraničí na celý semestr.

Nabídka BIP programů pro studenty VŠE je koordinována na jednotlivých fakultách a účast na programu je podmíněna úspěchem ve  fakultním výběrovém řízení.

Více informací k BIP programům naleznete zde.

Příběhy studentů

Marina Apostol (FMV, Fontys University of Applied Sciences - NL)

Marina Apostol (FMV, Fontys University of Applied Sciences - NL)

„BIP program na Fontys University v Nizozemsku byl krásným zážitkem, především díky byznys simulaci v rámci našeho byznys programu. Podle mě je velmi důležité spojovat studium na vysoké škole nejen s teorií, ale zároveň s praxí. Simulační hra byla docela komplexní. První den, po seznámení s pravidly, jsme byli všichni zmatení, včetně studentů z hostitelské školy. Z mé strany bych chtěla říct, že nám všem dost pomohla vysvětlení a osobní konzultace s učiteli hostitelské školy. Na konci týdenního pobytu jsme již viděli a chápali souvislosti.

Druhá věc, která mi přišla moc zajímavá, byla tzv. pitch competition. Spočívala ve formulaci a prezentaci nějakého byznys nápadu, který by podporoval cíle SDG. Bylo to více méně neformální a přátelské, s podporující atmosférou. Podle mě takové úkoly pomáhají být otevřenější vůči publiku a nebát se prezentovat své nápady na veřejnosti v cizím jazyce (i když na VŠE to děláme každý semestr).

Chtěla bych poděkovat Aleně Filipové za sdělení a Přemyslu Průšovi a OZS za zařizování všech náležitostí a za takovou skvělou profesní příležitost, obzvlášť z toho důvodu, že nejsem původem z EU a pro mě taková příležitost znamená hodně pro mou budoucí kariéru.“

Erasmus+ a další: BIP jako cesta k novým dovednostem